Klantcase

Themastyling voor Attractiepark Slagharen

Elk seizoen een compleet nieuw thema voor attractie- en vakantiepark Slagharen

4

KEER PER JAAR EEN MAKE-OVER PASSENDE BIJ HET SEIZOEN

20

MEDEWERKERS DIE DOOR ONS AANGESTUURD WORDEN

83

HECTARE PARKOPPERVLAKTE MET MEER DAN 30 ATTRACTIES

De opdracht

Jaarlijks genieten ruim een miljoen bezoekers van de wildwestsferen in Attractiepark Slagharen. Zij hebben hierbij de mogelijkheid om geheel in sfeer te blijven logeren op het vakantiepark. Het is mede dankzij de themastyling van het park dat bezoekers zich in een andere wereld wanen. Vier keer per jaar mogen wij het attractiepark, de restaurants en de etalages van het park in een thema aankleden. Dit thema moet bij de look & feel van het westernthema en het seizoen passen.

Styling & Management

Na een brainstormsessie met de general manager van het park presenteren we ons moodboard. Na goedkeuring bestellen we alle materialen, sturen we leveranciers aan en gaan we met een team van 10 tot 20 medewerkers van Slagharen een paar dagen hard aan de slag in het park. Hierbij komen onze helicopterview, ervaring met leidinggeven en oog voor detail goed van pas.

Het resultaat

De seizoensthema's worden in het gehele park doorgevoerd. Dankzij een slimme manier van opbouwen en op cruciale punten herhalen, klopt de customer journey van begin tot eind. De styling is geheel in lijn met het westernthema en de karakters (o.a. Randy & Rosie) die op het park aanwezig zijn. Dankzij de wisseling van de thema's komen bezoekers graag in een volgend seizoen nog eens terug voor een nieuwe ervaring.

Een groot park

EΓ©n van de uitdagingen binnen deze opdracht is de grootte van het park. De bezoeker moet van het begin tot het eind van zijn bezoek helemaal opgaan in het thema. Voor een groot park betekent dat herhaling op de juiste plekken en daar tussendoor passende details voor de afwisseling. Het park is zoals gezegd geheel in wildwest-thema ingericht en binnen dat thema en de karakters die daarin een rol spelen voeren wij het seizoensthema door. Deze klus vraagt om helicopterview, veel fysiek werk en veel details controleren. Is het na een paar dagen helemaal af? Dan lopen we vol trots de route door het park en weten we dat het klopt.

Hufterproof decoratie

Een tweede uitdaging in het park is de liefde die bezoekers voor de decoratie hebben. Die liefde is zo groot, dat bezoekers decoratie soms het liefst mee naar huis nemen als aandenken. Dit is natuurlijk een groot compliment, maar jammer voor de bezoekers die daarna komen. We proberen stylingoplossingen te bedenken waarin items goed vastgezet kunnen worden, zodat ze niet verplaatst kunnen worden en bestand zijn tegen weer en wind. Ook plaatsen we decoratie op plekken waar de bezoekers het wel kunnen zien, maar niet aan kunnen raken. We maken foto's van hoe elke decoratie erbij zou moeten staan, zodat de medewerkers van Slagharen eventuele verplaatsingen kunnen herstellen.

Teamwork

Een derde uitdaging wordt gevormd door het grote team medewerkers dat aangestuurd moet worden, in combinatie met de tijdsplanning en de grote oppervlakte. Vele handen maken licht werk, maar die handen moeten wel aangestuurd worden door iemand met helicopterview. Daarnaast wordt de styling vaak gedaan binnen de openingstijden van het park,  terwijl de gasten aanwezig zijn. Dat betekent dat we voor openingstijd moeten zorgen dat de juiste decoratie op de juiste plek ligt, want tijdens openingsuren kunnen we niet met transport door het park rijden. Het is hard werken in weer en wind, maar wat worden we blij als we na afloop door het nieuw aangeklede park lopen! Niet alleen wij zijn trots, ook het personeel van Slagharen is supertrots op wat zij gecreΓ«erd hebben. Dit is oprecht een goed staaltje teamwork!